Proton Suprima S | ckod-ckodok

ckod-ckodok: Proton Suprima S

Sunday 18 August 2013

Proton Suprima S

proton suprima s
Tambah kapsyen


proton suprima s








Kuala Lumpur: Pengeluar kereta nasional, Proton Holdings Berhad (Proton) semalam melancarkan secara rasmi model hatchback mampu milik pertama bagi generasi baru, untuk pasaran tempatan dan global.
Proton Suprima S yang dilengkapi pelbagai ciri teknologi dan keselamatan terkini, turut menerima anugerah lima bintang dalam program Australasian New Car Assessment Program (ANCAP) selepas dinilai menerusi tiga ujian perlanggaran iaitu meliputi bahagian depan dan sisi oleh pakar bebas di makmal khas di Australia.

Pengerusi Eksekutif Proton Tan Sri Mohd Khamil Jamil berkata, Proton fokus dalam menambah baik setiap aspek model terbaru itu, terutama dari segi keselamatan, dan membelanjakan RM200 juta untuk penyelidikan dan pembangunan kejuruteraan.
“Proton bekerjasama rapat dengan vendor dan pembekal untuk mereka bentuk konsep sistem dan komponen Suprima S dari peringkat permulaan, malah pembabitan secara komprehensif bagi memberi jaminan pemahaman dan komitmen tertinggi daripada semua pihak.

“Untuk permulaan, kami mengunjurkan jualan 750 unit sebulan dan yakin akan terus mendapat sambutan hasil pakej menarik ditawarkan,” katanya yang turut bercadang mengeksport model itu ke pasaran Asean bermula di Indonesia, Thailand dan Australia dalam tempoh enam bulan.

Pelancaran Proton Suprima S disempurnakan Penasihat Proton Tun Dr Mahathir Mohamad di Pusat Pameran dan Konvensyen Matrade, di sini, semalam.
Diiktiraf sebagai kereta yang menepati piawaian antarabangsa, Suprima S dilengkapi ciri-ciri keselamatan maksimum seperti enam beg udara, sistem brek anti-kunci (ABS) serta kawalan kestabilan elektronik.

Sebanyak lima warna menarik ditawarkan iaitu Atlantic Blue, Fire Red, Tranquility Black, Solid White dan Genetic Silver dengan jaminan lima tahun atau 150,000 kilometer (km). Ia mula dijual semalam di semua pusat pameran Proton seluruh negara dengan harga bermula RM76,338 bagi jenis eksekutif dan RM79,638 jenis premium.
Sementara itu, Tun Dr Mahathir berharap pendapat bahawa Proton pengeluar kereta murah berkualiti rendah dapat dihapuskan kerana Proton kini mengeluarkan kereta yang sama taraf dengan pengeluar kereta terkenal.

Bekas Perdana Menteri itu juga berkata, Suprima S mampu menarik minat, khususnya golongan muda, yang dilihat lebih menggemari kereta berbentuk hatchback yang lebih ‘sporty’ berbanding sedan.



ps:erk nak jugak.....smart la..





1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...